A C.K. McClatchy középiskola Sacramento városának legrégebbi középiskolája 2000 tanulóval.
Most épp a C.K. McClatchy színházi projekt zajlik, egy 23 millió dolláros kezdeményezés, amelynek célja a hallgatók művészetek iránt való érdeklődésének felkeltése. A fejlesztés része az eredetileg 1937-ben épült art deco auditórium teljes felújítása. Noha az auditórium belsejét az alapokig bontották, az újjáépítéskor megtartották az eredeti héjszerkezetet és a régi építmény számos jellegzetességét, beleértve az ólomüveg ablakokat és a boltíves szerkezetű mennyezetet. A renoválás – bár nem korabeli – kulcseleme mégis a legkorszerűbb Yamaha Active Field Control (AFC3) rendszer beépítése volt az új AV rendszer részeként.
Az AFC egy akusztikai kondicionáló rendszer, amely lehetőséget biztosít a helyiség akusztikai jellemzőinek beállítására a visszaverődések és lecsengések manipulálásával a kifejezetten erre a célra készült mikrofonrendszer, hangsugárzó rendszer és digitális processzorok alkalmazásával. Az AFC3 rendszerrel a teremakusztika hatalmas koncertteremmé, intim jazzklubbá, vagy bármilyen más akusztikai környezetté változtatható. Ez áldás azoknak a felhasználóknak, akik multifunkcionális teret kívánnak létrehozni a fizikai átalakítás időbeli és anyagi ráfordítása nélkül.
Az AFC3 rendszer leglényegesebb komponensei a mikrofonok. A Yamaha nagyon kevés mikrofon típust hitelesített az AFC3 rendszerrel való használatra, ezek között van az Audix SCX1 stúdió kondenzátor mikrofon és az Audix M128OB miniatűr kondenzátor mikrofon. A McClatchy projekthez a Yamaha rendszertervező mérnöke Joe Rimstidt, valamint Brian Smith akusztikai konzultáns egyaránt a az SCX1-et jelölte ki.
„Az SCX1 remek darab, köszönhetően széles dinamika tartományának és alacsony zajának“ mondta Rimstidt. „Az Audix emellett a számunkra szükséges mindkét iránykarakterisztikát nyújtani tudja, a hangzás a karakterisztikák között nagyon egységes.“
Gary Roda, a Stocktonban (Kalifornia) székelő Quality Sound cég audiovizuális mérnöke volt az AFC projekt vezetője. A Quality Sound számára a McClatchy auditórium volt az első AFC projekt, egyúttal az első AFC rendszer Észak-Kaliforniában.
„Ebben az AFC3 rendszerben nyolc Audix SCX1 mikrofont használtunk – két összeválogatott kardioid párt (SCX1CMP) a színpadi függöny előtti részben, és négy SCX10 gömb iránykarakterisztikást körülbelül 9 méterrel hátrébb a színpadon.“
Az AFC3 rendszer másik legfontosabb összetevője a hangsugárzó, amelyek elhelyezése során kihívásokkal kellett megküzdeni. Hatvannyolc Yamaha hangsugárzót építettek be, huszonnégy IF2205 a színpad feletti tartóléceken lógott, tizenkét IF2108 a korai visszaverődéshez az oldalfalakra lett felszerelve, és harminckét VXC8W süllyesztett egység került a mennyezetre körülbelül 10 méterrel a lejtős padló felett.
A beépített eszközök bonyolultsága ellenére a Quality Sound könnyen kezelhetővé tette a Yamaha AFC3 rendszert.
„Bár az AFC3 rendszerrel olyan akusztikai környezet hozható létre, amilyet csak szeretnénk, mi csökkentettük a bonyolultságát azzal, hogy féltucat előre beállított szcenáriót könnyen elérhetővé tettünk egy Crestron érintőképernyő segítségével“ mondta Roda. „Ez sokféle hasznos beállítást biztosított, de a dolog kezelhető maradt a tanulók számára is.“
Az eredményeket nagyon jól fogadták.
„A felhasználók visszajelzései nagyon pozitívak voltak, lenyűgözte őket az AFC3 rendszer azon képessége, hogy a hallgatót egy másik akusztikai térbe képes repíteni“ mesélte Roda. „Az AEC által jól megtervezett akusztikai terek szintén az AFC3 rendszer sikerét segítették elő. Összességében elmondható, hogy minden tekintetben nagyon sikeres volt a projekt.“